Felanmälan
Föreningen har underhållsplan, men trots det kan det uppstå problem med hissar, maskiner mm. Föreningen har därför avtal med flera leverantörer som kan bista vid problem. Nedan finner du en lista med leverantörer och deras kontaktuppgifter vid olika typer av problem. Du kan alltid vända dig direkt till styrelsen via kontaktformuläret.
Tvättstuga och torkrum
Service och reparation av tvättmaskiner och torktumlare i tvättstuga och samt fläktar i torkrum genomförs av EP-service. Fel anmäls till styrelsen via kontaktformuläret. Ange vilken maskin det avser och ev felkod på tvättmaskin eller torktumlare. Sätt gärna lapp på maskinen så andra vet att det är felanmält.
Hissarna
Föreningen har ett serviceavtal för hissarna Motum i Skåne AB (Motum). Hissarna besiktigas också 1 gång/år av Kiwa. Trots löpande underhåll kan det bli driftstopp. Innan felanmälan görs kan du själv göra enkel felsökning innan Motum tillkallas. Kontrollera att det inte finns grus i spåret under teleskopdörren som gör att dörren inte stängs ordentligt. Enklast är att rensa med en pinne. Kolla också om det är hissdörren på någon våning inte blivit riktigt stängd. Fungerar inte dessa enkla åtgärder eller vid upprepade problem ber vi dig kontakta styrelsen via kontaktformuläret. Vid akuta stopp ska Motum tillkallas, larmnummer sitter i hissen.
Dörröppnare i port
Dörröppnare är installerade och ägs av Malmö Stad. Vid eventuellt behov av service skall felanmälan göras direkt till Malmö Stad, enklast via deras web-formulär. Där beskrivs även enklare felsökning i form av omstart som man ska göra själv innan anmälan.